Folder ontwerpen

Wij zorgen voor het folder ontwerp en het schrijven van de tekst. Je kunt een ontwerp krijgen in alle vormen en maten. De mogelijkheden zijn oneindig. Wij maken een opvallende en betaalbare folder volgens een vaste procedure. Lees hier hoe wij te werk gaan. Gelijk een prijs? Vraag een offerte op via de knop hieronder.

Een folder laten ontwerpen voor jouw doelgroep

Het is belangrijk je doelgroep goed te kennen en helder te hebben met welk doel je de folder laat ontwerpen. Vervolgens kijken we naar de grootte, de vormgeving, de kleuren, mooie foto’s, pakkende teksten en alles wat nodig is om je doelgroep gemakkelijk te verleiden met je folder.

Uniek ontwerp voor een vaste prijs

Al je wensen en eisen worden verwerkt in een uniek ontwerp. Een ontwerp dat uiteraard naadloos aansluit bij je bedrijf, je huisstijl, je website en niet te vergeten je boodschap. Jouw nieuwe folder ontwerpen we helemaal op maat, voor een vaste prijs. Vooraf krijg je een exacte offerte.

Folder ontwerpen bij Basisreclame

  • Altijd een uniek folder ontwerp
  • In lijn met je huisstijl en afgestemd op je boodschap
  • Binnen 3 dagen een eerste ontwerp
  • Meerdere aanpassingsronden
  • Vooraf helderheid over kosten
  • Binnen enkele dagen gedrukt

Je ontvangt binnen een uur reactie!

Optimale mix van online en offline communicatie

De online communicatie met klanten is niet meer weg te denken. Maar ondanks alle online mogelijkheden krijgen we nog steeds veel verzoeken om goede, overzichtelijke folders te maken. Overweeg je een folder te maken? Laat je adviseren over een goede mix van online én offline communicatie om je (potentiële) klanten optimaal te informeren.

Bekijk hier enkele voorbeelden

Wij ontwerpen folders in alle soorten en maten, hieronder enkele voorbeelden!

Wij ontwerpen ook de tekst voor de folders!

Een aantrekkelijke folder ontwerpen vraagt om korte, pakkende teksten die de essentie van je boodschap direct weergeven. Om zoveel mogelijk te zeggen in zo min mogelijk woorden werken we samen met een team van tekstschrijvers. De juiste teksten zorgen ervoor dat je boodschap goed overkomt.

Folder ontwerpen en laten drukken

We bieden vooraf altijd een vaste, scherpe prijs voor het ontwerpen van de folder, wil je de folders ook gelijk laten drukken? Geen probleem! We combineren zoveel mogelijk bestellingen, waardoor we ze goedkoper kunnen aanbieden. We staan garant voor kwaliteit en service, zorgen dat alles op tijd geleverd wordt.

Beste prijs

Een uniek ontwerp kost tijd en daarom geld. Je betaalt voor deze meerwaarde. Maar door vooraf een prijs vast te stellen en om nauwkeurig af te spreken wat jij wilt, weet je precies waar je aan toe bent. Op deze manier;

  • Weet je wat de uiteindelijke kosten zijn
  • Weet je wat je kan verwachten
  • Geen verrassingen achteraf

Start vandaag met je nieuwe project

Geen ingewikkelde reclamecampagne, gewoon een folder waarmee jij de boer op kunt. Professioneel vormgegeven, in jouw huisstijl of in een nieuw jasje. Alles is mogelijk. Vul het formulier in en begain vandaag aan je nieuwe project! Een offerte is uiteraard vrijblijvend.

 

Stel hier je folder samen

Folder ontwerpen

Wij zijn zeer tevreden over de vormgeving van onze site verder krijgen wij ook zeer goede reacties van onze klanten over de uitstraling, duidelijkheid etc. Ook wordt er rekening gehouden met vindbaarheid via de bekende zoekmachines en ook de weergave voor tablets en smartphones.

David Stoter

Eigenaar, Supreme Reclame

Folder ontwerpen

Meer dan je verwacht 
Alles wat je vraagt is er op tijd. Mark denkt met je mee en op een professionele manier blijft hij betrokken, hij houdt je op hoogte van de laatste ontwikkelingen, kortom meer dan je verwacht, Top!

Cor Heek

Eigenaar, Fabrieksuitje

Zelf folders maken voor jouw bedrijf

Een folder ontwerpen om jouw bedrijf of product in de markt te zetten of te promoten is een sterke marketingmethode. Bij Basisreclame passen we deze methode bij veel klanten toe, met name ter promotie van nieuwe producten en diensten. Marketingfolders zijn traditioneel enkelvoudige of meervoudige papieren documenten (hoewel ze met de komst van het digitale tijdperk ook in digitale varianten verkrijgbaar zijn) en ze zijn er in verschillende vormen en maten (meestal in de vorm van een flyer of een A4-tje).

folders makenMarketingfolders zijn er in verschillende vouwtypes, namelijk: enkelvouw folders en drieluik folders (zoals hiernaast) en worden door elkaar gebruikt met de term flyer, folder of brochure.

Wat is het verschil tussen een folder en een flyer?

Een folder kan uit meerdere pagina’s beslaan, terwijl flyers vaak enkelbladige documenten zijn. Folders worden vaak gemaakt met een commerciële bedoeling, d.w.z. om producten of diensten te promoten, terwijl flyers worden gemaakt met een informatieve bedoeling. Een flyers is een enkele pagina, terwijl brochures meerdere pagina’s kunnen beslaan en dus gebonden zijn.

Lees hier meer over het verschil tussen flyers en folders.

Folders maken: een oude marketingtruc die nog steeds werkt

De marketingfolder is een van de oudste trucs uit de marketingmix.

Terwijl digitale strategieën de moderne marketingtrends domineren, blijven traditionele technieken zoals de vertrouwde verkoopbrochure altijd bestaan.

Sterker nog, fysieke marketingmedia kunnen krachtiger zijn dan ooit. Een marketingonderzoeksbureau suggereert dat fysieke media meer gedenkwaardig zijn, meer overtuigend zijn en meer kans hebben om gedrag aan te sturen dan digitale media.

De beste marketingstrategieën van vandaag de dag integreren het digitale met het fysieke, waarbij de nadruk ligt op flyers, folders en posters net zo goed als op websites en sociale-media kanalen.

Genoeg keuze dus!

Misschien duizelt het je al voor de ogen, daarom heb ik deze eenvoudige 5-stappen-marketing-folder-ontwerp-gids samengesteld om je de basis uit te leggen zodat je zelf marketing folders maken kan. Met deze gids kan iedereen folders maken.

Folders laten maken?

Wil jij je folders laten maken? Wij ontwerpen, schrijven
en drukken ze vanaf € 195,-
Binnen 1 uur een offerte in je mailbox?

Ga je folders maken? Denk aan deze 5 stappen:

  1. Bepaal de doelgroep voor je folder ontwerp
  2. Creëer een doordachte, eenduidige boodschap voor je folderontwerp
  3. Zorg voor unieke, opvallende en mooie foto’s of illustraties voor je folder
  4. Stem het ontwerp af op je producten en diensten of je merk
  5. Ontwerp je folder zo dat je hem ook voor andere producten in kan zetten

1. Bepaal de doelgroep voor je folder ontwerp

Voordat je gaat nadenken over hoe jouw folder eruit komt te zien, moet je eerst een paar dingen uitzoeken over jouw klanten en jouw doelen.

Ga je folders maken, doe dan hetzelfde als je bij een ander marketingmateriaal zou doen:

  • Richt je op één segment uit je markt, en
  • Richt je op een aantal overzichtelijke doelstellingen

Ga je een folders maken, richt je dan op één groep uit de markt. Dus kies een leeftijdsgroep, inkomen, geografische gegevens, woon-werk situaties en gezinssamenstellingen. Stem je foto’s en illustraties er op af maar ook je lettertype en kleuren.

Als je bijvoorbeeld verzekeringen verkoopt aan huizenbewoners, zorg dan dat je er één maakt per leeftijdsgroep zodat je alle groepen aanspreekt in plaats van geen één! Een vuistregel bij folders maken maar ook binnen algehele marketing is: Als je met hagel schiet, raak je veel mensen maar niemand hard. Als je scherp schiet, schiet je weinig maar de meeste schoten zijn raak!

Eerste stap bij folders maken

Je moet dus eerst uitzoeken op wie jij je richt. Als je denkt dat je je met de folder op meer  groepen wilt richten, dan is dat geen probleem, de methode die in deze gids verteld wordt zorgt ervoor dat je gemakkelijk het ontwerp aanpast naar meerdere doelgroepen! Het is vaak een kwestie van een andere kleur, een ander lettertype en een andere foto, om je op een totaal andere doelgroep te richten. Dus kies eerst één doelgroep, dan kun je later aanpassen.

Probeer te achterhalen wat je wilt bereiken. Welke actie moeten de lezers van jouw folder doen. Denk hierbij aan: naar je winkel gaan of zich aanmelden voor je e-mail nieuwsbrief. Het komt er kort gezegd op neer dat je leads zoekt.

Als je weet wat het doel is kan je makkelijker een tekst schrijven. Het einddoel moet je dus glashelder voor ogen hebben.

Je wilt meer coaching sessie verkopen. In jouw folder moet je aangeven wat klanten aan het gesprek hebben en ze de contactgegevens geven die ze nodig hebben om er een te boeken.

Je wilt mensen aansporen jouw beursstand te bezoeken. Je moet een folder maken waarin jouw product gepresenteerd wordt, met bijvoorbeeld kortingscode voor het product tijdens de beurs.

Je promoot je online winkel, geef dan een welkomstcadeaus voor nieuwe bezoekers dmv een kortingscode.

Het komt er op neer dat jouw folder een doel moet hebben. Je moet je tijdens het folder maken ergens op kunnen focussen. Focus op de wensen en behoeften van een specifiek segment van jouw markt en, indien mogelijk, op het promoten van één enkele actie.

2. Creëer doordachte, doelgerichte berichtgeving voor uw marketing folder

Als je eenmaal een duidelijke focus in kaart hebt gebracht, kun je starten met het schrijven van de teksten voor jouw folder ontwerp.

Zorg voor een structuur die als leidraad gaat werken voor jouw teksten. Je moet dus uitzoeken wat er op de voorzijde, de binnenkant en de achterzijde komt te staan, en zodanig moet schrijven. Check hier enkele drieluikbrochures voor inspiratie:

Laten we een aantal strategieën voor deel van een folder bekijken.

De voorpagina moet één duidelijke boodschap hebben

De voorpagina van jouw folder moet de aandacht van de lezers trekken. Alles op die pagina moet hen dwingen om de folder te openen.

Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar hier zijn een paar bewezen technieken die zouden kunnen werken.

Wees duidelijk over hoe je de behoeften van jouw klanten kunt vervullen:

folders maken

Maak de mensen nieuwsgierigheid door een vraag te stellen

folders laten maken 2

Keep it short and simple

folder maken 3

 

Promoot je een product, laat het product dan voor zich spreken

folders maken 4

Ga je voor je bedrijf folders maken? Zorg dan dat je bedrijfsnaam duidelijk te zien is en gebruik je slogan (als je die hebt)

bedrijfsfolder maken-5

Gaat het om één bepaalde deal? Bijvoorbeeld het verbeteren van het energielabel van een woning? Zorg dan dat je daar een mooie foto van op de voorpagina hebt staan.

nieuwe folders maken

Elk bedrijf heeft weer zijn eigen benadering, jij moet de juiste keuze maken. Wat het ook wordt, zorg dat je het beknopt brengt. Je hebt geen ruimte voor lappen tekst.

Niet meer dan één boodschap op de voorpagina, probeer die zo klein mogelijk te houden.

Als je zorgt dat je onder de 25 woorden blijft, moet het goedkomen.

Wees beknopt, erg belangrijk bij folders maken

We gaan er gemakshalve even vanuit dat je jouw prospecten zover hebt dat ze de voorpagina hebben gezien en doorgebladerd zijn, geef ze dan wat ze echt willen – informatie over jouw producten of diensten.

Stel je gaat drieluik folders maken, bestaat de binnenzijde uit drie pagina’s. Als je drie koppen hebt, houdt je het overzichtelijk. Het ziet er als volgt uit:

drieluik folders maken

Hierboven zie je wat we bedoelen met drie koppen aan de binnenzijde. Dit is perfect voorbeeld: per pagina één dienst. Lees meer over onze drieluikfolders.

Zorg dat je product of dienst in de kopregels te lezen is

De kopregels moeten luidt en duidelijk, al je diensten en producten vermelden, het moet voor de lezer in één oogopslag duidelijk zijn wat je verkoopt.

De kopregels moeten onafhankelijk van elkaar, een boodschap brengen, zonder dat er veel meer uitleg nodig is. Woorden inleiding, onze diensten oid moet je ten alle tijden weten te vermijden. Het gaat ten koste van de expressieve kracht van de kopregels.

reisfolders maken

Speel in op de wensen en behoeftes van je klant. Probeer beleving te creëren in plaats van letterlijk te vertellen wat de producen of diensten zijn. Verkoop geen matrassen maar een goede nachtrust!

Gebruik korte subkoppen om kopregels kracht bij te zetten

Gebruik de subtekst onder de kopregels van je folder om details te beschrijven.

Doe dat zo kort en bondig mogelijk. Probeer te triggeren, geef ze net genoeg informatie dat ze meer willen weten. Beloof ze iets wat ze willen en trek ze op die manier naar je winkel, online shop, beurs of website.

Opsommingstekens zijn ideaal:

folder laten maken

Gebruik je volledige zinnen, beperk je dan tot maximaal drie of vier zinnen per alinea.

Zet je verhaal kracht bij doormiddel van grafieken

Soms is je verhaal sterker als je cijfers laat zien. De grafieken zijn gemakkelijker te begrijpen en zijn aangenamer voor het oog. Ze raken uw punt thuis en kunnen ook ruimte besparen op uw folder.

Als u bijvoorbeeld uitlegt dat het beleggingsfonds van uw bedrijf gemiddeld met 8% per jaar is gestegen, terwijl uw concurrenten vastzaten op 4% of 6%, kan dat lang duren. U kunt in plaats daarvan korte kopteksten en paragrafen met een grafiekformaat op uw brochure ondersteunen.

De achterkant van de brochure moet extra details bevatten, zoals contactgegevens.

Nadat je jouw aanbod hebt geschreven, zorg ervoor dat je alles wat jouw klant nodig heeft om actie te ondernemen, of het nu een e-mailadres is om contact met je op te nemen, een routebeschrijving naar jouw bedrijf, of een link naar je website.

Dit is de afsluiter – Je bent overtuigend genoeg geweest, nu mag je ervan uitgaan dat je lezers naar de achterkant van de brochure gaan om deze informatie zelf te vinden.

Het is gebruikelijk om de essentiële contactinformatie in het midden te plaatsen, bekijk dit kleine brochuresjabloon:

afbeelding voor brochure maken

Dan blijft er nog een laatste deel over dat enige inhoud nodig heeft. Dit is een goede plek om extra informatie toe te voegen zoals prijzen, maar je kunt toevoegen wat je wilt, zolang het maar een beschrijvende kop bevat en niet veel langer is dan één alinea. Je kunt ook een QR-code toevoegen om je lezers te betrekken.

Als je twijfelt over jouw copywriting-vaardigheden, overweeg dan een online copywriting-dienst om jouw marketing op de juiste manier te laten verlopen. Het uitbesteden van copywriting kan geeft jou tijd om te focussen op het design.

3. Zorg voor unieke, opvallende en mooie foto’s of illustraties voor je brochure

Nu je al lekker op gang bent en je tekst uitgedacht hebt, is het tijd om je te richten mooie meeslepende beelden om je boodschap kracht bij te zetten.

Om je brochure goed aan te kleden zoek je het volgende:

  • Eén afbeelding, pictogram of illustratie per productaanbod
  • Een afbeelding, pictogram of illustratie voor uw titelpagina (optioneel)
  • Een paar extra afbeeldingen, iconen of illustraties voor uw ‘over’ en ‘contact’ secties

Uiteraard heeft u een enorme beeldbank met professioneel beeldmateriaal tot uw beschikking.

Maar we hebben niet allemaal een marketingbudget zoals dat van een schoenengigant.

Als je niet toevallig je eigen productfoto’s hebt, is het misschien verleidelijk om stockfoto’s te gebruiken, maar doe je best om ze te vermijden!

Een aantal betere opties? Voeg een persoonlijk tintje toe door je eigen headshot te gebruiken als een uitgelichte afbeelding, of gebruik gestileerde pictogrammen:

picto folders maken

Als stockfoto’s je enige optie zijn, doe dan je best om beelden te vinden die overeenkomen met jouw merk en passen in één enkel kleurenschema voor een samenhangende look:

brochures maken drieluik

Of je nu kiest voor pictogrammen, afbeeldingen of illustraties, consistentie is essentieel! Inconsistentie in beeldstijl en kleur kan jouw brochureontwerp onprofessioneel maken en zal de aandacht afleiden van waar het echt om draait – jouw product of dienst.

4. Jóuw folders maken, dus jóuw merk promoten

Je gaat jóuw folders maken, dus jouw merk is belangrijk!

Online zijn er tal van sjablonen en template beschikbaar, ga je folders maken dan kun je daar voor kiezen.

Je kijkt al snel naar de stijl bij het zoeken naar een template, maar je kunt beter kijken naar de inhoud. Als je makelaar bent, zoek naar een makelaars template en wissel te foto’s, de kleuren en het lettertype.

Ben je tevreden met het ontwerp? Mooi! Dan ben je klaar voor vandaag, gefeliciteerd, je hebt net je eerste folder gemaakt.

Maar als jouw inhoud niet helemaal perfect past, of als je het ontwerp van je folders een beetje persoonlijker wilt maken, zijn er een paar belangrijke manieren om ervoor te zorgen dat je iets krijgt waar je trots op kunt zijn.

Centreer de inhoud op iedere pagina

De enige manier om de inhoud goed te laten zien als je teksten plaatst bij folders maken, dan moet je ze centreren per pagina. Per pagina kun je ze wel uitlijnen naar links of naar rechts (sommige talen lijnen uit naar rechts en soms is het een grappig effect).

Je wilt niet dat de tekst door een vouw loopt, dan is het niet meer te lezen namelijk. Folders maken is simpel, als je maar weet wat je moet doen!

Als je de teksten centreert, doe dat dan ook met iconen en afbeeldingen.

beste folders maken

Zorg dat de foto’s in van je folder ontwerp in verhouding zijn

Maak uw beeldkeuzes weloverwogen door ze allemaal op elkaar af te stemmen. Snijd ze indien mogelijk bij tot dezelfde beeldverhouding:

folders drieluik maken

Of gebruik een unieke vorm als een cirkel en maak ze even groot:

Foto-folders-maken

Gebruik effen kleuren en achtergrondafbeeldingen om elke sectie te definiëren

Als je eenmaal de tekst en afbeeldingen op de pagina hebt staan, mist er misschien wat. Er zit geen spanning in, saaie brochures maken kan iedereen dus je moet het opleuken. Je kunt het visueel wat aantrekkelijker maken door achtergrondkleuren en -afbeeldingen samen te voegen.

Maak een definitie tussen de verschillende secties door grote afbeeldingen op de achtergrond van sommige secties te plaatsen en andere leeg te laten:

Folders maken dubbelgeslagen A4

Of gebruik een effen kleur op de achtergrond om de dingen op te vrolijken:

Folders laten maken

En voeg textuur toe door het toevoegen van beeldoverlappingen op achtergrondafbeeldingen. Brochures maken kan lang duren maar soms heb je met één aanpassingen het juiste effect te pakken.

Donkere overlays helpen om afbeeldingen naar de achtergrond te duwen, terwijl heldere overlays leven kunnen brengen in stockfoto’s:

folders maken kleuren

Gebruik niet meer dan twee of drie kleuren

Als het gaat om kleurenschema’s, less-is-more. Mijn favoriete folder ontwerpen hebben meestal slechts één vette kleur (af en toe meer, maar maximaal twee of drie kleuren).

Hoe kies je de kleuren voor de folder?

Dit is waar de kleuren van jouw merk naar voren komen. Gebruik de kleuren van je logo of ander marketingmateriaal zoals je website, visitekaartjes, flyers, en draag die stijl over:

Folder laten maken

Heb je geen geweldige merkkleuren om mee te werken?

Val dan terug op de hete grafische designtrends van het moment. Op dit moment betekent dat felle kleuren en gedurfde gradiënten:

Folders maken trends 2021

Heb je niet de design-skills om een trendy kleurenpalet te maken?

Kies één of twee felle kleuren en speel er mee. Een zwart-witte folder met een enkel kleuraccent is heel eenvoudig te maken en kan heel indrukwekkend zijn:

de beste folders maken

Rood en blauw zijn de klassieke kleuren maar soms kun je ook een accentkleur uit de foto pakken en daarmee aan de haal gaan.

Folders maken kleuren pakken

Laat genoeg witruimte over in de layout van je folders

Last but not least, laat ook witruimte bestaan in het ontwerp. Geef niet toe aan de verleiding om ja pagina’s met inhoud te vullen. Door bepaalde stukken tekst uit te laten blinken is het goed om ze de ruimte te geven of ze een podium te geven.

brochures laten maken

Op dezelfde manier is het makkelijker om een eenvoudig, minimalistisch ontwerp te maken dan een flitsend ontwerp, dus aarzel niet om een witte achtergrond met zwarte of grijze tekst te plakken.

5. Gebruik het ontwerp van de folders voor meerdere  producten of diensten

Met één ontwerp kun je meerdere folders maken, haal je het maximale uit je ontwerp door subtiele variaties te creëren voor verschillende producten.

Houd je lay-out hetzelfde, maar wissel kleuren, afbeeldingen en tekst:

Folders maken 5 tips

Conclusie

Dit lijkt misschien een lang proces, maar wil je folders maken voor je marketingdoeleinden dan is het een essentiële vaardigheid voor elke kleine ondernemer of marketeer. Mocht het jou toch teveel werk lijken, neem dan gerust contact op met De Brochure Makers. Wij doen dit dagelijks!

Met deze 5 eenvoudige stappen kan iedere ondernemer of marketeer brochures maken:

  1. Definieer de doelgroep voor jouw marketingbrochure

  2. Schrijf teksten die jouw doelgroep aanspreekt

  • Geef de voorpagina één duidelijke boodschap
  • Zorg dat de inhoud beknopte informatie bevat en trigger de lezers om meer over je merk te weten te komen
  • Voeg je contactgegevens toe aan de achterzijde
  1. Pak sprekende beelden en mooi vormgegeven pictogrammen om je boodschap kracht bij te zetten en om een aantrekkelijker geheel te krijgen.

  • Houd kleuren, stijl en lettertypes constant
  1. Ontwerp de lay-out van je brochure zo dat jouw product of dienst eruit springt

  • Centreer de tekst op iedere pagina
  • Pas de grootte van de afbeeldingen aan zodat ze in verhouding zijn
  • Pak effen kleuren en achtergrondafbeeldingen om elk onderdeel van de brochure te definiëren
  • Gebruik niet meer dan twee of drie kleuren en nooit meer dat twee lettertypes
  • Laat ook witruimte zijn werk doen: Less is more!
  1. Wissel kleuren, afbeeldingen en pas teksten aan om hetzelfde ontwerp, vaker te gebruiken voor andere diensten of producten.

Folders laten maken?

Wil jij je folders laten maken? Wij ontwerpen, schrijven
en drukken ze vanaf € 195,-
Binnen 1 uur een offerte in je mailbox?