Hoezo, bloggen voor bedrijven

Bloggen vergroot je vindbaarheid

Waarom zou je bloggen? Omdat zoekers jouw website dan nog beter vinden. Met bloggen zorg je voor een constante aanvoer van inhoud met relevante zoekwoorden. Daardoor weet Google jouw site beter te vinden. En komt jouw site hoog in de ranking. Met bloggen investeer je in je onderneming voor de lange termijn.

Bloggen ook voor jouw bedrijf

Veel ondernemers vinden bloggen lastig. Begrijpelijk, want het is niet je dagelijks werk. Je vraagt je af of het onderwerp wel relevant is. Of je de juiste zoekterm gebruikt. Of de spelling correct is. En hoe zit het technisch? Wij bloggen voor bedrijven zodat jij je daar niet druk over hoeft te maken en toch een interessant en informatief blog op jouw website hebt.

Met bloggen laat je Google voor je werken

Google’s algoritme is constant in ontwikkeling om de beste zoekervaring voor haar gebruikers te bieden. De methodes die vandaag goed werken om hoog te ranken, kunnen volgend jaar minder zwaar wegen. Wat nu werkt is bijvoorbeeld backlinks kopen om je linkwaarde te verhogen, bezoekers naar je website kopen om meer domeinwaarde te vergaren. Maar zulke trucs worden steeds minder belangrijk. Bovendien kosten ze veel tijd en geld. Google werkt eraan om authentieke goede content hoger te ranken zodat ze de vraag van de gebruiker het best kunnen beantwoorden. Goede content zoals teksten, video’s en afbeeldingen die jouw site hoog gaan ranken in Google.

Bloggen voor bedrijven

Klant: Topfit Fysiotherapie
Zoekwoord: hals nek klachten
Positie: 1

Waarom zou je moeten bloggen:

  1. Door kennis te delen, bouw je een authoriteitstatus op (expert in je vakgebied);
  2. Je vergroot je vindbaarheid op belangrijke zoekwoorden in Google;
  3. Je vergroot je naamsbekendheid door regelmatig nieuwe content te delen op social media (Linkedin, Facebook, Twitter);
  4. Je blijft bij je klanten onder de aandacht en je wordt makkelijker benaderbaar.

Wij bloggen voor bedrijven

Bloggen lastig? Basisreclame blogt voor bedrijven. Met deze aanpak doen wij 90% van het blogwerk voor je. Dit doen we in 5 simpele stappen:

  1. Blog kalender
    We stellen een blogkalender op voor een jaar en bespreken vooraf de thema’s die jou de beste bezoekers opleveren.
  2. Vragenlijst
    Elke maand ontvang je een korte vragenlijst over het onderwerp van de maand.
  3. Onderzoeken, schrijven en vormgeven
    Van jou input maken wij een tekst die optimaal voor Google is en voor je bezoeker.
  4. Beoordelen en publiceren
    Je ontvangt de 1e opzet en als de tekst akkoord is, plaatsen we de tekst op je website.

 

Bloggen vs Adverteren

Adverteren doe je met een aantal zoekwoordcombinaties per advertentie, naar één pagina. Op die pagina moeten alle vragen van jouw bezoekers beantwoord worden. Dat is erg lastig als je maar één pagina hebt, bezoekers willen gelijk antwoord (of weten dat ze dat snel krijgen).

Bij bloggen geef je uitgebreid antwoord op één zoekvraag of behandel je één onderwerp. Blog je elke maand, dan heb je aan het eind van het jaar 12 relevante zoekvragen beantwoord. Terwijl je advertentie maar één vraag heeft beantwoord.

In de grafiek hieronder zie je hoe een goed geoptimaliseerd bericht werkt, in tegenstelling tot een advertentie.

Bloggen voor bedrijven

Wat levert het je op

Goed geoptimaliseerde berichten kunnen jou meer bezoekers en klanten opleveren. Als je op meerdere zoekwoorden gevonden wordt, krijg je meer bezoekers naar je website en zal je meer klanten aantrekken.

Bekijk hier enkele resultaten

Blijven bouwen

Wil je ook groeien door online marketing? Investeer dan in goede content. Met Bouwen aan je basis doe je dat op een behapbare manier. En na een korte aanloopperiode zorgen de blogs ervoor dat je bedrijf beter in beeld komt. En blijft!

Wat zijn de kosten?

Bloggen voor bedrijven is een overzichtelijke investering. Gemiddeld doen onze klanten er 10 minuten over om de korte vragenlijst te beantwoorden. Dat deel doe jij zelf, daarna pakken wij het op en zorgen voor een Google-waardige blog.

Voor elk bericht zijn wij gemiddeld 4 uur bezig. Dat is inclusief de contactmomenten en het mailverkeer. Hiervoor vragen wij € 119. Het traject duurt minimaal 1 jaar. Waarom? Om resultaat te behalen is regelmaat nodig. Om die resultaten te zien en te vergelijken is een jaar wel minimaal. Eventueel kunnen we een half jaar traject doen, ivm de opstartkosten zijn de kosten € 149 / bericht.

Keertje brainstormen?

Dan maken we een afspraak om eens te brainstormen over jouw blog. Je zult zien dat er genoeg is om over te bloggen, wij maken samen de keus welke onderwerpen het interessants zijn voor jouw bedrijf.

Brainstormen? Neem contact op

Wat zeggen onze klanten?

Bloggen voor bedrijven

Wij zijn zeer tevreden over de vormgeving van onze site verder krijgen wij ook zeer goede reacties van onze klanten over de uitstraling, duidelijkheid etc. Ook wordt er rekening gehouden met vindbaarheid via de bekende zoekmachines en ook de weergave voor tablets en smartphones.

David Stoter

Eigenaar, Supreme Reclame

Bloggen voor bedrijven

Meer dan je verwacht 
Alles wat je vraagt is er op tijd. Mark denkt met je mee en op een professionele manier blijft hij betrokken, hij houdt je op hoogte van de laatste ontwikkelingen, kortom meer dan je verwacht, Top!

Cor Heek

Eigenaar, Fabrieksuitje